Rocamadour - Reisverslag uit Rocamadour, Frankrijk van Lucia, Ina en Marja - WaarBenJij.nu Rocamadour - Reisverslag uit Rocamadour, Frankrijk van Lucia, Ina en Marja - WaarBenJij.nu

Rocamadour

Door: Verslaggevers Bloem

Blijf op de hoogte en volg Lucia, Ina en Marja

31 Mei 2007 | Frankrijk, Rocamadour

Lieve mensen,

Point off no return is bereikt op de fietsteller staat dat we de 1500 km gepasserd zijn, nog maar 1500 km tegaan.
De afgelopen week stond wel een beetje in het teken van de regen (helaas) en de pittige korte verzurende klimmetjes.
En elk nadeel heeft zo zijn voordeel: we hebben daardoor noodgedwongen een paar maal in een Chambre d'Hotes geslapen en zijn daar aller hartelijkst ontvangen. Sarah was onze eerste ervaring bij aankomst stond ze direct klaar met handdoeken en bij haar mochten onze fietsen zelfs in de woonkamer staan. Bij haar vertrokken we ook met regen; onze volgende overnachting was al vastgelegd en ook weer goed: we waren de enige gasten een heel huis voor ons alleen met een vorstelijk diner klaargemaakt door moeders (lekker gekookt moeder).
Zoals je leest zijn de klimmetjes soms erg zwaar maar je krijgt ook weer wat voor terug; prachtige vergezichten en pitoreske plaatsjes waar je naar toegeleid wordt; en daar doen we het voor. Op dit moment zijn we in Rocamadour: deze plaats is een groot openlucht museum. De voorspellingen voor het weer zijn beter, dus morgen gaan we voor de volgende 500 km en hopen volgende week aan de voet van de Pyreneeen te staan; we zijn telkens erg verrast door alle leuke reacties en we hopen dat jullie ons blijven volgen.
En wat de stempels betreft je kan ze ook bij de slager halen als er niemand thuis is.
Er volgen nog meer foto's dus ff geduld.
Liefs van de Babes.

• 31 Mei 2007 - 15:40

Ton De Ruijter:

Dag Lucia en andere fietsmeiden,
    1 juni gaan wij met auto naar Z-Frankrijk en de midi pyrineeen. Nemen ook tent mee.
    Hopen dat jullie alle regen hebben opgemaakt en dat het 14 dagen zon zal zijn. We zien wel.
    Sterkte met de laatste loodjes en tot ziens. Groeten aan St Jacob. Rita en Ton de Ruijter

• 31 Mei 2007 - 15:45

Dirk En Marloes:

Whahaha we zijn de eerste!! Beter!

Nou lieve babes, jullie zijn goed bezig, ik ga meteen printen voor Oma Joop!
    Straks nog die hoge heuvels (pyreneeen....) nou ik weet zeker dat jullie ze kunnen trotseren! En even een fysiotherapeutisch advies (dat mag nu, ik wordt al beschouwd als een echte...): Goed ademhalen, neus in mond uit, af en toe een wijntje en goed warm douchen!!!

We denken aan jullie!
    Dikste kus van ons!

• 31 Mei 2007 - 16:22

Marion:

Wat een pech al die regen! Toch lijkt het me heerlijk, de vrijheid, de rust en het buiten zijn. Wat heb je nog meer nodig? Geniet maar van de laatste 500!!!
    groetjes Marion

• 31 Mei 2007 - 16:52

Tiny:

Go wat goed meiden, wat zullen jullie genieten van alles wat jullie zien.
    P.s Mar wij hebben de Pieterberg beklommen en het Pieterpad is klaar, wel niet zo veel als dat jullie fietsen maar toch 490 km. Veel sterkte met het klimmen groetjes Tiny

• 31 Mei 2007 - 17:31

Ouwe Dirk:

zo zussen. op naar cahors. veel wijn die tot voor kort werd omschreven als spijkerbakkenvocht. tegenwoordig heel goed te doen! mijn bewondering blijft onverminderd groot.

• 31 Mei 2007 - 18:21

Donneke:

Wat heb ik een bewondering voor jullie. Ik word al moe als ik er aan denk, laat staan bij 1500 km. Fijn dat jullie een warm onthaal krijgen bij de de overnachtingen. Dat verdienen jullie dubbel en dwars. Mar heb je al vernomen dat Catelijne bevallen is van een dochter? Ik ben even kwijt hoe ze heet. Dat krijg je nog te horen.
    Babes, zet 'm op, in gedachten volg ik jullie elke dag. Sterkte ermee!
    Groetjes en veel liefs.

• 31 Mei 2007 - 18:22

Eric Schuijt:

Hoi Lucia,

ga je nog een leuke foto maken met het vakantiefietser-stickertje? Dan kun je honderd euro verdienen.

Groetjes,

Eric en Karin

• 31 Mei 2007 - 18:47

Ineke:

Hoi meiden
    Goed de spurt er in zo te zien.
    Prachtige foto's en al op de helft, geweldig hoor!
    Zo op de foto te zien genieten jullie wel he.
    De tweede helft wordt het weer vast mooier. Veel plezier, en kanjers zijn jullie hoor.
    Liefs Ineke

• 31 Mei 2007 - 19:03

Herman:

Wat een prachtige plaatjes! Op de helft!Lekker bezig, meiden? Goed dat jullie ook tijd nemen om de toerist uit te hangen. En... dat wijntje hadden jullie natuurlijk gewoon moeten nemen en niet morgen! Pluk de dag en geniet van alles op jullie (fiets-)pad. Dat beetje regen.... Nee, zonder gekheid, ik bewonder jullie dadendrang en doorzettingsvermogen. Moge de komende 1500 km voorspoedig, voor de wind en bergafwaards (behalve de Pyreneeen) verkopen! Babes; avanti, forza!

Liefs,
    Herman

• 31 Mei 2007 - 19:47

Ton Van Der Kleij:

Kom op meiden,het lijkt wel een wereldreis (voor mij).Nu straks nog even een paar bulten en het grootste leed is geleden. Af en toe ook achterom kijken want in een auto zie je dat soort uitzichten niet! groetjes Marjan en Ton aan jullie alle drie. We blijven jullie volgen hoor hoewel onze vakantie nu ook gaat beginnen. We lezen het later wel.

• 31 Mei 2007 - 20:33

Jan:

Heb hier nog wel een kastje met verboden middelen staan. Zijn waarschijnlijk over de datum, maar het proberen waard in de Pyreneeen. Dus ik hoor het wel of ik een koerier op pad moet sturen, teneinde de verzuring te bestrijden. Jullie zijn goed bezig en we blijven jullie volgen. Helaas gaan we de finish webtechnisch niet mee kunnen maken, want dan zijn we op berenjacht! Hou vol, het gaat lukken, twee vingers in de neus!! Groetjes, Jan, Suzanne en Charlotte.

• 31 Mei 2007 - 21:57

Engelina:

Hello Girls,Great view of Rocamadour.
    geweldig zeg,Ina you are fantastic,hou do you do it???It is fun to follow you all, hope for a lot more Sunshine,Wish I where there,
    big hug from Engelina for Ina.

• 01 Juni 2007 - 06:38

Paul:

Hi Luus.

Klinkt goed allemaal, en ik denk dat het mooiste gedeelte nog moet komen. Een beetje afwisselend wil weer hoort er een beetje bij tegenwoordig. Hier in Dolpo schijnen 500 mensen overleden te zijn door plotselnge sneeuwstormen, bij mijn reisgenoten uit Edmonton (canada) sneeuwt het nu. Ik blijf nog twee dagen in Kathmandu, ben benieuwd naar de rest van de belevenissen.

Groeten.
    Paul.

• 01 Juni 2007 - 06:53

Eveline:

Hallo meiden,
    Rocamadour is een van de mooiste plaatjes in Frankrijk die ik gezien heb. Met de kinderen hebben we daar een van de meest mooie roofvogelshows gezien. De vogels vliegen vanaf het plateau over de gorges en komen dan van kilometersver terugvliegen. Geweldig dat jullie nu over de helft zijn. Als jullie de berg opgaan, ga je er ook weer af. Is dat ook erg vermoeiend of kan je dan voor je gevoel even bijkomen?
    Op naar de Pyreneeën.
    Veel plezier maar weer, Eveline

• 01 Juni 2007 - 07:38

Jan:

Als je de helft hebt bereikt dan haal je de rest ook. Iena ik vind het prachtig wat jullie doen.

• 01 Juni 2007 - 08:31

Stadtjes:

Babes, Pech met het slechte weer, vooral meerdere dagen achter elkaar. Een heerlijk gevoel zal dat zijn om op de helft te zijn gekomen en wat een prestatie. Jullie zijn bikkels en het Langepad is trots op jullie. Veel fietsplezier.

• 01 Juni 2007 - 09:55

Janneke Siems:

Ik volg de reis met bewondering. Wat een onderneming zeg. Prachtig om het op deze manier te kunnen volgen. Jammer van het weer, maar ondanks dat zie ik aan de foto's enzo dat het wel genieten is. Nu de Pyreneeen nog. Dat zal nog een zweetdruppeltje gaan kosten zeg! Fijn dat je toch zoveel leuke reakties krijgt.
    Ga zelf volgende week reizen, maar dan wel met het vliegtuig, wel zo makkelijk. Ijsland is de bestemming. Ben erg benieuwd. Ik hou in de gaten of ik daarvoor nog een laatste verslag kan meepikken van jullie onderneming.Nog heel veel sterkte voor de komende 1500 km en dat zonder al te veel tegenslagen.
    Succes!!!

Janneke Siems

• 01 Juni 2007 - 10:04

Elly:

Hoi meiden, Jullie gaan geweldig,hopen nu wel op mooi weer ,liefst wind in de rug en na een klim komt altijd een afdaling !!!!!! ina gefeliciteerd met martin ,was savonds even op de borrel en hebben op jullie geproost en gepraat.Ga zo door en denken aan jullie.Groetjes elly guus en kids

• 01 Juni 2007 - 13:52

Antoinette:

Ongelooflijk, dat jullie zo optimistisch blijven met dat ...weer. Enne... natuurlijk krijgen jullie leuke reacties: het is ook nogal wat waar jullie mee bezig zijn. Heel veel plezier en sterkte voor de volgende 1500.
    Met eerbiedige groeten,
    Antoinette

• 01 Juni 2007 - 13:55

Nat En Henk:

Lekker, zo'n doevakantie, LUUS en andere beebs!!
    Het is net duiken. Ik hoop dat jullie wat beter weer krijgen

• 01 Juni 2007 - 17:52

Tim En Bernadette:

Op de helft!! Super meiden!! We duimen voor beter weer hoor!
    Groetjes van ons

• 02 Juni 2007 - 19:37

Henk En Hella:

knap van jullie hoor.
    veel plezier (en strekte).

• 02 Juni 2007 - 20:00

Helen Van Der Fange:

Hoi Marja en vriendinnen,

Geweldig zoals jullie fietsen. Zeker als het regent zal het wel afzien zijn. Wat dat betreft zijn wij echte mooi weer fietsers. Wij vertrekken morgen naar Portugal om daar 2 weken te gaan fietsen.Ook leuk maar zo'n reis als jullie maken zou ik ook graag willen. Wie weet als Herman uitgewerkt is.
    Groeten van Helen en natuurlijk ook van Herman

• 03 Juni 2007 - 10:53

Ajalah:

Hallo kanjers,

Weer terug uit Umbrië (Italië), waar ik aardig wat bergen heb beklommen. Eén dag zelfs van de berg afgespoeld. Er stond veel wind en het regende behoorlijk.
    Al onze bergschoenen waren doorweekt.
    Gelukkig kom je een heel eind met een krant. Grote waslijnen hebben wij door de kamers gehangen en daar al onze natte kleren opgehangen. Ik kon nog net mijn bed bereiken.
    De laatste paar dagen was het redelijk weer met een zonnetje.
    De natuur was schitterend en vol met bloemen.
    Jullie zullen wel het zelfde landschap hebben. Het was weer leuk om jullie berichten en foto's te bekijken.
    Ina heb je nog mijn smsje uit Italië ontvangen?
    Meiden houd moed! Groetjes, Ajalah

• 03 Juni 2007 - 14:24

Marianne Robert:

Hoi meiden,

Goed hoor dat jullie al op de helft zijn en wat een mooi stadje is Rocamadour. Zo zie je ook nog eens iets. Valt niet mee hè die heuvels. Nu maar hopen dat jullie de tweede helft wat beter weer hebben. Het is toch leuker om in het zonnetje te fietsen.
    De Roparun is ook weer heel leuk geweest, ons team is 17e geworden.
    Hou nog vol meiden en vooral veel plezier en genieten maar.

Liefs,
    Marianne

• 03 Juni 2007 - 14:59

Hilda En Fred:

Hallo Ina en vriendinnen,
    Fijn dat we zulke positieve berichten van jullie ontvangen. Jullie zijn al aardig opgeschoten en we zijn er van overtuigd dat jullie de tweede helft van de trip ook goed doorkomen. Wij gaan 4 juni aan onze trip naar Californie beginnen en komen 29 juni weer terug. We hopen vanuit Amerika af en toe nog iets van jullie te vernemen. Een prettige reis verder en geniet er maar van!!!!
    Hilda en Fred.

• 03 Juni 2007 - 16:38

Jacqueline Rabou:

Ik vind jullie steeds geweldiger! met al die regen zou ik er al een beetje véél minder zin in gekregen hebben hoor! Hulde dames.
    Jullie doen me denken aan de dames van zadelpijn en ander damesleed (heb toevallig deze week het vervolg erop gelezen; komt geen fiets aan te pas deze keer haha,maar wel weer leuk om te lezen)
    Ikzelf ben nog steeds retedruk met werk dus voel me onsportief en fadsig; ben dan wel weer jaloers op jullie stoere en sportieve actie.
    Hou vol en blijf genieten!!
    Dikke kus van Sjak