Nevers - Reisverslag uit Nevers, Frankrijk van Lucia, Ina en Marja - WaarBenJij.nu Nevers - Reisverslag uit Nevers, Frankrijk van Lucia, Ina en Marja - WaarBenJij.nu

Nevers

Door: Verslaggevers Bloem

Blijf op de hoogte en volg Lucia, Ina en Marja

24 Mei 2007 | Frankrijk, Nevers

Inmiddels ruim 1000 km in de benen, zijn we nu in Nevers aangekomen. De weergoden zijn ons goed gezind, al 4 dagen mooi zonnig weer. Heerlijk om te fietsen.
De stad Troyes heeft ons verrast, hele leuke stad. In Vezelay zijn we toch voor de bijl gegaan en hebben ons pelgrimspaspoort bij de monnikken gehaald. Dit om straks [Spanje] niet geweigerd te worden voor een slaapplaats.
Zoals de meesten van jullie weten zijn wij via de Ardennen naar de geplande route [Langs oude wegen] gefietst. Het was wel ff zoeken en toen we dan eindelijk de route gevonden hadden werden we omgeleid. Babe Lucia ging nog in discussie maar kreeg toch NUL op rekest………..fietsen en dat zal je…….
Ook tot nu toe vele aardige mensen ontmoet. We staan nu voor een dag rust in Nevers op een camping aan de Loire; Gisteravond bij het koken 2 campinggasjes verknoeid en dat vonden de buren toch wel beetje sneu voor ons en daarom boden ze ons vanochtend een pot koffie aan………
Onze fans komen van heinde en ver, tot in Canada waar Engelina onze reis op de site volgt. En daarom iedereen heel erg bedankt en blijf reageren want de echte zware klimmen moeten nog komen. En we kijken erg naar jullie reacties uit.

  • 24 Mei 2007 - 14:15

    Peter:

    Goed gedaan meiden zet hem op we blijven jullie volgen.

  • 24 Mei 2007 - 14:16

    Peter:

    Waar blijven nou eigenlijk die mooie foto's

  • 24 Mei 2007 - 14:28

    Helga:

    Hallo Babes,

    Wat fijn om te horen waar jullie zitten, heb het gelijk opgezocht. In de bourgogne, heerlijke wijnen. Veel plezier.

    Groet Helga

  • 24 Mei 2007 - 14:44

    Jillian:

    Hey 3 Babes,
    Wij zaten echt te wachten op jullie volgende bericht. 1000 km al, en nu met pelgrimspaspoorten!
    Ga maar zo door babes, you're the greatest....Graag meer fotos.....
    lieve groeten Jillian

  • 24 Mei 2007 - 15:19

    Frans:

    Marja,
    Bij de volgende route barree meer charme in de strijd gooien.Geweldig dat jullie al 40% er op hebben zitten.Volg jullie route aan de hand van mijn fietsboekjes. Volgende week fiets ik in Twente en het grensgebied
    Sterkte voor het vervolg en denk aan jullie meiden.

  • 24 Mei 2007 - 15:25

    Lucie:

    Wat heerlijk nu van dat mooie weer!! Het is jullie gegund!! En come on meiden stukkie omrijden moet voor jullie toch een wassen neus zijn ehh en verbranden neus ( zo te zien op de foto) Dikke pakkerd uit Assendelft

  • 24 Mei 2007 - 15:56

    Joyce:

    Wat een avontuur! En wat gaan jullie snel! Ben heel blij voor jullie dat het weer meezit en dat de mensen zo aardig zijn. Maak jullie geen zorgen om die bergen, die Mistral die jullie straks tegenkomen waait jullie vanzelf wel naar boven (hopelijk). Veel sterkte nog en vooral flink genieten!
    Dikke kus.

  • 24 Mei 2007 - 16:11

    Dirk En Marloes:

    Lieve bikkels!
    1000 km al! Jullie gaan echt hard, straks vestigen jullie nog een record!
    Wat een mooie kameerplek hebben jullie zeg, zo aan het water met uitzicht over de stad! En wat een mooi kleedje...... hihi!!
    Wij zitten hier, vaak met de atlas op schoot, met verbazing te kijken of jullie écht al zo ver zijn....!!
    We zijn onwijs trots op jullie!

    Wij zitten nu op ons zonnige dakterras aan de koffie, zucht.
    Denken aan jullie, dikke kussen uit Diemen!

  • 24 Mei 2007 - 18:44

    Eefke:

    Hola babes,

    Fantastisch 1000km.Ga zo door.Enig om jullie berichten te lezen. Geeft een goed beeld hoe jullie tocht verloopt.
    Succes met de komende beklimmingen.
    We denken aan jullie.

    Groetjes Eefke en Co

  • 24 Mei 2007 - 18:54

    Eveline:

    Dat jullie nu ook al een dubbel paspoort hebben. Je ziet: nood breekt wet. Nog even en er worden straks ook nog kamervragen gesteld. Oma Nellie leek me een fantastisch mens. Wat zal het leuk zijn al die mensen te ontmoeten. Succes maar weer. Ik neem aan dat jullie naam nu in satiagopelgrims zal worden veranderd, want babes kan niet meer met zo'n paspoort.
    Groet, Eveline

  • 24 Mei 2007 - 19:34

    Ajalah:

    Hallo kanjers,

    Voor ik morgenochtend met vakantie ga heb ik nog even tijd om jullie bericht te lezen en de foto's te bekijken.
    Enig! Wat hebben jullie het toch leuk.
    Gisteravond nog geprobeerd om Ina te bellen, maar ik begreep dat zij niet bereikbaar is. Jammer!
    Over 10 dagen ben ik weer terug.
    Ik ga de bergen beklimmen van Umbrië in Italië.
    Meiden tot ziens en geniet!
    Ajalah

  • 24 Mei 2007 - 19:50

    Lars J:

    Hallo dames!
    Dat ziet er pittoresk uit! Een geweldige tocht lijkt me! Ik blijf jullie graag volgen!
    succes en geniet lekker! groetjes Lars

  • 24 Mei 2007 - 19:50

    Lars J:

    Hallo dames!
    Dat ziet er pittoresk uit! Een geweldige tocht lijkt me! Ik blijf jullie graag volgen!
    succes en geniet lekker! groetjes Lars

  • 24 Mei 2007 - 20:20

    Jan Basten:

    Babes,
    Nog 'n tip van Jan (nu jullie toch voor het pelgrimspaspoort zijn gezwicht). Zorg dat je zoveel mogelijk stempels verzameld bij gemeentehuizen en kerken. Straks in Santiago (en dat gaan jullie zeker halen) wordt het paspoort grondig bekeken door de dames achter de balie. Het fraaie "certificaat" wordt alleen uitgerijkt bij voldoende stempels. Let wel: het plezier onderweg blijft toch het belangrijkste
    Hou je taai en zet 'm op
    Jan

  • 24 Mei 2007 - 20:44

    Peter En Monique:

    Heeeejjjjj babes,
    Tjonge jonge................
    We zijn erg trots op jullie!!!! Zelfs de 'Domineesteuners" leven met jullie mee!!!!! Zet 'm op!!!!!!
    Kuszzzzz Peter en Monique

  • 24 Mei 2007 - 21:07

    Coby :

    Hi Ina en fietsmaatjes,
    Wat zijn jullie al ver en nu met beter weer gelukkig.
    Prachtig uitzicht op zo'n privé camping.
    Ik vind jullie echte stoere wijfies.
    Leuk om allerlei mensen te ontmoeten onderweg.
    Veel succes voor de komende kilometers!!!
    Wij gaan naar Broekerhaven met de Pinkster bij jullie is het wat spannender. Vind het erg leuk om jullie zo te volgen, zet hem op!!!!!


  • 24 Mei 2007 - 21:33

    Donneke:

    Hoi Babes,
    Hoeveel weken hadden jullie ook al weer in de planning?
    Jullie gaan volgens mij veel te snel en dan komt het ontvangstcommite in de problemen.
    Hebben jullie België overgeslagen? Bij landen mis ik het Belgische vlaggetje.
    Maar alle gekheid op een stokje, wat geweldig zijn jullie bezig.
    Ik neem mijn PET voor jullie af.
    Goede reis verder!


  • 24 Mei 2007 - 21:33

    Jan Piet:

    Hoi babes (en natuurlijk vooral die ene),
    Jullie gaan lekker zeg! Echte dieseltjes. Dit gaat veel te snel! Afremmen en meer genieten van landschap en de steden; extra wijntje en vaker een dag verlof. Als jullie zo doorgaan moet ik nog een week eerder vakantie opnemen om jullie in Santiago te verwelkomen. Vooral lekker dat er geen pech en pijntjes of damesleed zijn te melden - of doen die zadels toch al een beetje pijn? Tot gauw en dikke kussen Toi toi - Jan Piet

  • 24 Mei 2007 - 22:09

    Buurman:

    Gaaf Marja. De foto's en wegwijzers komen bekend voor. Smaakt dat wijntje of biertje je ook zo goed aan het eind van de dag. We houden een oogje op Jan Piet en hij was net nog op (2400uur). Op het Langepad is alles goed. De groeten aan de andere babes en goede reis. Buurman, -vrouw en -kind.

  • 25 Mei 2007 - 09:53

    Ruby:

    Zo let je even niet op en dan is de start geweest en zijn er 1000 km verreden. Prachtige foto van het kamperen aan de Loire; je zou er bijna zin in krijgen.
    Inmiddels zullen de beenspieren wel aardig in conditie zijn voor het komende grotere werk.
    Wat ik bij jullie lees, hoorde ik ook van anderen over de ontzettend leuke sfeer onderweg. Het geheel is toch echt een belevenis.
    Voor nu veel goeds vast en tot de volgende mail.
    Ruby

  • 25 Mei 2007 - 09:58

    Jacomien:

    Leuk leventje hebben jullie toch! Zeg Luus, spreek jij eigenlijk wel frans?

    en straks spaans...
    groetjes jaci

  • 25 Mei 2007 - 17:06

    Marloes En Dirk:

    Hé bikkels, wat een succes, 3 dames op de fiets, en zo snel! hou dat vast! Jullie staan er fleurig op. Heel veel succes de komende kilometers en hou de avonturen vast, leuk om te lezen! By the way, Mooi kleed inderdaad:-)
    Groeten uit Diemen!

  • 25 Mei 2007 - 17:15

    Lisa:

    He Marja(Babes)1000 km al en zo snel!! Zien we jullie morgen ook op TV met een bekentenis over dopinggebruik??? Geen Epo, maar Bebo. 2 spuitjes en je zit zo in Spanje (;-) Geintje! Ik vind jullie cool!.Trap ze..

  • 25 Mei 2007 - 18:27

    Oma Joop En Herman:

    Hallo lieve babes,
    Zojuist via de telefoon Oma Jopie jullie bericht voorgelezen. Ze is erg van jullie prestaties onder de indruk. Ze wenst jullie het allerbeste en veel voor de wind. Teleurstellend vond ze wel dat jullie van het principe zijn afgestap om het zonder Gods hulp (in de vorm van monniken) te doen. Voor een monnik door de knieen voor een pelgrimspaspoort. Het moet toch niet gekker worden. ;-)
    Maak er weer een fijne tocht van en tot de volgende nieuwsbrief! Hartstikke leuk!
    Liefs, mede namens Jopie, Herman






  • 25 Mei 2007 - 20:01

    Ineke:

    Hallo Meiden
    Genieten jullie lekker, 't is gelukkig mooi weer.
    Jullie hebben vast al stevige klapkuiten van al die kilometers!
    Ik weet niet wat ik van de foto met de monnik moet denken? Was het daar gezellig?
    'k Wens jullie veel plezier.
    Liefs Ineke

  • 25 Mei 2007 - 21:39

    Engelina:

    Hello Santiagobabes,this is very interesting,nice pictures, keep pedling Girls.I wish you all the best ,and Sunny weather.Doeii to Ina and the girls have fun.(canada)

  • 26 Mei 2007 - 11:37

    Eva:

    Vanaf de racefiets door Waterland of de spinfiets bij Jerry wordt vol bewondering over jullie gesproken. Geniet van de mooie vergezichten en jullie prestatie tot nu toe!

  • 26 Mei 2007 - 14:03

    Ouwe Dirk:

    hallo zusjes,
    wat gaat het snel allemaal. weten jullie wel dat frankrijk vol flitspalen staat? als je nog in de buurt van montlucon komt is het helemaal oppassen. daar worden ze gemaakt! in de remmen dus. het moet voor de thuisblijvers ook te doen zijn!
    liefs ook van syl

  • 26 Mei 2007 - 17:46

    Nettie En Gertjan:


    Gelukkig le soleil, ja ja Ina la douce France.
    Leuk hoor en lekker om te zien dat het plezier erin zit maar ja jullie mogen best wel mopperen hoor op het weer we zijn per slot van rekening hollanders.
    Hier gaat alles lekker. Ik heb lekker met Katja en Annemarie en natuurlijk Lucy de Marikenloop gedaan. Binnen het uur 10 km. op mijn ouwe dag.

    Hoi Ina natuurlijk ook de groetjes van mij die Lange van het Postkantoor.
    Veel succes met jullie missie (dubbelzinnig).
    Santiagobabes houw hem recht.

    Groetjes,
    Nettie

  • 27 Mei 2007 - 07:20

    Britt:

    Lucia-babe je kan trots zijn op jezelf (geldt de natuurlijk ook voor de andere babes!). Gaat het weer met de zadelpijn?; heb je toch niet de juiste fietsbroek gekozen?! Je ziet er erg stoer uit, als een echt doorgewinterde fiets-babe! Zet 'm op! Liefs, spin-Britt

  • 27 Mei 2007 - 07:35

    Els:

    Het lijkt wel gisteren dat jullie hier bij mij op het erf stonden, en nu zitten jullie al helemaal ver in Frankrijk. Het moet geweldig zijn om zo met je fietsje door Europa te trekken.
    Groetjes van de hele kudde hier.

  • 27 Mei 2007 - 11:53

    Ria De Wagenaar:

    Dus toch een andere route genomen en gelijk afgestraft.Ben vreselijk jaloers, maar a.s. woensdag vertrekken Ries en ik ook, maar naar Duitsland, of toch niet?: ik zag nl. op het verkeersbord Chablis staan.

    Veel plezier en niet te snel gaan hoor, want dan moet Ina weer naar Heemskerk op zondag.

  • 27 Mei 2007 - 13:44

    Tim En Bernadette:

    Hé meiden,

    Wat leuk om te lezen dat jullie het zo goed naar jullie zin hebben en mooi weer!!! We blijven juliie volgen hoor!!
    Groetjes van ons

  • 27 Mei 2007 - 18:35

    Lucie:

    Ha die meiden, alles goed? Hier wel. Ik heb Marri en Henk ook toegevoegd, alleen zijn zij lekker 2 weekjes bij Dete dus voorlopig even geen bericht van haar. Als ik Monique haar e- mail adres heb zet ik haar er ook in, Dus tegen de tijd dat jullie terug komen weet de hele Zaanstreek jullie site te vinden. Nou doeg schatten succes nog even. xxx

  • 28 Mei 2007 - 11:14

    Rob Fleuren:

    Hoi Ina, Ik volg jullie op de voet. Ik ben Rob Fleuren, en ken Judith van het Nederlandse klasje waar onze dochters naar toe gaan in Kopenhagen. Ik wens jullie het allerbeste. Ik hoor via Judith elke keer weer van je moedige daden, hardlopen in Kenia...een paar duizend km fietsen, even Spanje, leuk hoor.

    Vooruit Dames, - nog even die spieren aantrekken, goed laten zuren na een dagje bergop, en geniet ervan!!!

    Wij fietsen ook elk jaar in de Ardennen met met (nu al) oude boy klub van de studententijd. Helden verhalen die steeds sterker worden..

    Heel veel groetjes en geniet ervan dubbel van!

    Rob.

  • 28 Mei 2007 - 17:52

    Jan/Coba:

    Respect,respect,
    jullie zijn echte SUPER babes.
    Hebben veel aan jullie gedacht,speciaal Ina'59 jaar'!
    Wij gaan nu op vakantie naar frankrijk,gaan daar ook fietsen wie weet wie weet komen we jullie wel tegen.
    Nog veel fiets plezier,
    dikke knuffel
    Jan/Coba

  • 29 Mei 2007 - 11:52

    Hans:

    Geweldige prestatie hoor! Heel veel success straks in de bergen meiden!

  • 29 Mei 2007 - 22:07

    Engelina:

    Hello Ina waar zyn jullie nu? I think I lost you.you were in Nevers on the 24 of may. let me know were you all are?
    oke. much love from je Night,Engelina
    doei........

  • 30 Mei 2007 - 18:29

    Hans Bus:

    hoi moppies
    het gaat lekker met jullie lees ik en zie ik ,jullie zijn al op de helft is top ik hoop dat jullie mooi weer hebben en weinig pech wel dames grtjs van bussy

  • 31 Mei 2007 - 19:19

    Gerrie:

    Bijna alle routefoto's ff bekenen. Het ziet er strijdlustig uit. Succes met de kuiten. Voortaan blijf ik volgen.

  • 05 Juni 2007 - 11:01

    Rob Fleuren:

    Hup Dames, even een nieuw berichtje!

    Ik weet niet hoe jullie het hebben maar volgens mij is er geen vergelijking: ik zit hier de godganze dag op de stoel, met als enig vooruitzicht mijn komputerscherm en af en toe een vlieg die me stoort...

    Jullie daarentegen, trappen met en tegen de wind, op weg naar de zee. S'avonds wat wijn proeven zeker en de benen laten maseren door wat stoere Spaanse (zijn jullie er zo ver?) kerels. Hmmmm.

    Goed, ik wens jullie een mooie verdere tocht en jullie horen nog van me als erweer wat ´binnenschiet!

    Groetjes, Rob.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Nevers

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

28 Juli 2007

Wisselvallig Nederland

28 Juni 2007

Van babes tot santas

21 Juni 2007

Santiago de Compostella

14 Juni 2007

Burgos vervolg

12 Juni 2007

Burgos
Lucia, Ina en Marja

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 312
Totaal aantal bezoekers 31249

Voorgaande reizen:

12 Mei 2006 - 27 Juni 2010

Mijn eerste reis

Landen bezocht: