Pyrenee/Pyreja - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Lucia, Ina en Marja - WaarBenJij.nu Pyrenee/Pyreja - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Lucia, Ina en Marja - WaarBenJij.nu

Pyrenee/Pyreja

Door: Verslaggevers Bloem

Blijf op de hoogte en volg Lucia, Ina en Marja

07 Juni 2007 | Frankrijk, Parijs

Lieve mensen,

Daar zijn we weer helemaal droog.......aan de voet van de Pyreneen.
Morgen gaan we het doen, de col bedwingen. We hebben gisteren al een voorproefje gehad (zie foto) en zijn d'r klaar voor. Met pak en zak.....
Het aantal pelgrims neemt toe, op de fiets zijn het alleen mannen maar die fietsen niet bij slecht weer......wij bedoelen maar.
Vandaag hebben we een rustdag, het zonnetje schijnt wat willen we nog meer en de voorspellingen zijn gunstig. Dus morgen gaan we ons in het zweet werken en morgenavond tapas eten in Pamplona.

Wederom blijf ons volgen, ook voor jullie hou vol en reageer. We genieten ervan.

Liefs Babes

• 07 Juni 2007 - 09:56

Ellen Van Hoorn:

Eet smakelijk en zet 'm op

• 07 Juni 2007 - 10:12

Monique Van Beek:

Hoi meiden, wat maken jullie toch veel mee. Leuk dat jullie ons virtueel meenemen naar Santiago D C.
    Wens jullie nog heel veel plezier en bijzondere momenten.

X Monique

• 07 Juni 2007 - 10:24

Ajalah:

Terwijl ik dit lees en de foto's bekijk, zitten jullie waarschijnlijk al op de col.
    Wat zullen de tapas lekker smaken.
    Nemen jullie op mijn kosten maar een lekker glas wijn erbij.
    Ina schiet het wel voor.
    Blijf genieten!
    Groetjes, Ajalah

• 07 Juni 2007 - 11:24

Els:

Wat een geweldig avontuur. Jaloers kijk ik naar de foto's ( die met de zonneschijn dan wel, zo ben ik dan ook wel weer). Ik weet zeker dat jullie de cols gaan bedwingen meiden, zet 'm op!!

• 07 Juni 2007 - 11:36

Marco:

Hee bikkels, al weer aan de voet van de Pyreneeen, geweldig !
    Succes met de bergen !

Marco

• 07 Juni 2007 - 14:16

Hans:

Begin wel een beetje jaloers te worden op dit geweldige avontuur hoor! Suc6

• 07 Juni 2007 - 14:24

Engelina:

Geweldig Girls,have fun climing or biking the mountains,en wat ever tapas is eet smakelyk, photo`s are great love looking at them,it sure is a beautiful country youre in at the moment,greetings Engelina

• 07 Juni 2007 - 15:24

Buurtjes Langepad:

Jeminee buurvrouw, jullie hebben de vaart erin. Veel sterkte morgen op de col. Het Langepad komt op alle bergen! Kan je tegen Jan Piet zeggen dat er een pakje voor hem is bezorgd en bij ons ligt.
    Groeten van Qin, Saskia en Kees

• 07 Juni 2007 - 15:35

Dirk En Marloes:

Lieve lieve babes!
    Nou gaat het gebeuren! Spannend! Hopelijk hebben jullie vandaag al je krachten gespaard om morgen de hellingen te beklimmen. Lachen dat de rest van de fietsers mannen zijn, die niet fietsen met slecht weer. Nu blijkt toch wel wie het sterke geslacht is, haha!
    Heel veel succes morgen, dikste kus van ons! SMAK!

• 07 Juni 2007 - 17:42

Frans:

Geweldig dat jullie al in Pamplona zijn Santiago komt in zicht.Mannen welke niet fietsen in de regen zijn geen echte mannen maar regendruppels. Nog veel gezelligheid met elkaar.

• 07 Juni 2007 - 17:45

Eveline:

Ongelooflijk meiden dat jullie al in St Jean Pied de Port zitten. Waarschijnlijk hebben jullie ook verlekkerd op de brug naar de forellen in de rivier gekeken.
    Die hoeven daar niet bang te zijn te worden gevangen. De tocht over de Pyreneeën ken ik daar alleen maar vanuit het autoraam en dat is al geweldig. Het is één groot vogelreservaat. Kijk wel uit voor die Basken, want die schieten tegenwoordig weer op alles. Zet gewoon ook een alpinopet op, want met die kleur op jullie gezicht gaan jullie er al aardig Spaans uitzien.
    Groet, Eveline en zet 'm op.

• 07 Juni 2007 - 19:04

Ouwe Dirk:

ok zussen zet hem op en bedenk: wie in het dal blijft, ziet nooit de andere kant van de berg!

• 07 Juni 2007 - 19:47

Coby:

Ik vind jullie alledrie ongelooflijk stoer.
    Jullie doen het gewoon.
    Het is erg leuk om jullie zo te volgen.
    Ina laat ze een poepie ruiken!!
    Veel succes!!!

• 07 Juni 2007 - 21:26

Margot :

Succes meiden, jullie kunnen het!!!!!
    Lees vol bewondering jullie berichten + foto's.
    Groeten, Margot
    Ps: lucia, denk dat we je straks niet meer bij kunnen houden op ons donderdagavond fietsclubje!!

• 08 Juni 2007 - 01:25

Gerrie:

Het volgen was beloofd dus dat gebeurd ook. Hoe staan de kuiten? Veel plezier tijdens de beklimming over een paar uurtjes. Wellicht maken die mannen een goede afweging.
    Lucia, succes!

• 08 Juni 2007 - 03:11

Hilda En Fred:

Hallo meiden, geweldig zet em op!
    wat gaan jullie snel zeg.
    Jullie fietsen lekker; wij hebben vandaag gevlogen in de helicopter met Kitty als piloot! Gaaf!!!
    Morgen begint ons tripje via Las Vegas naar Lake Tahoe. Wij proberen jullie tocht te volgen als we een internetcafe vinden. Heel veel succes in de Pyreneeen.
    wij zijn trots op jullie!

Groetjes van Fred en Hilda.

• 08 Juni 2007 - 11:57

Jillian:

Gelukkig vinden jullie af en toe een internet verbinding want het blijft genieten van jullie verhaal en foto's!
    Waarschijnlijk zijn jullie nu aan het stegen in de
    PyreJA! GA, GA, dappere Babes!
    XXX

• 08 Juni 2007 - 13:45

Debby Van Bruchem:

Hallo meiden,

Wij zijn net een paar weekjes met de caravan naar Brabant geweest. Heftig!!! Niks colletjes en regen. Niks afzien Alles vlak en veel zon. Ook leuk, toch?
    Zo te zien gaat het prima met jullie. Goed hoor. Mijn bewondering neemt met de dag toe.

Hou jullie taai en veel plezier verder.

• 08 Juni 2007 - 13:52

Lucie:

Geweldig meiden al zo ver en zo goed gaan jullie!! Heerlijk om de foto`s en verhalen te bekijken en te lezen.
    Fijn dat we sms contact hebben Ien. lijkt het of ik er ook een beetje bij hoor........... klein beetje dan
    Veel succes meiden dikke groet en kussen!!Lucie

• 08 Juni 2007 - 16:49

Paul En Silvia Nijho:

hoi lucia en de rest,
    sorry voor de late reactie,waren op vakantie in spanje,leuke foto`s,zorg voor niet teveel panne.
    groetjes paul en sil

• 08 Juni 2007 - 17:21

Lisa:

Hoi Marja (en andre Babes), Licht versnellinkie draaien he, daar op die cols.Als enige vrouwen moet je ze een poepie laten ruiken (die andere pelgrims dus (;-))Je ziet er zwaar afgeslankt uit op de foto. Dat wordt dus e'e'n bonk spieren als je aankomt. plus een wasbordje natuurlijk. Krijg je niet van dat uurtje trainen bij mij!
    In "vette" bewondering: groetjes van Lisa

• 08 Juni 2007 - 19:28

Rina En Arend:

Ook even een kleine reactie uit Wormer !
    We volgen jullie natuurlijk wel !!
    Krijgen jullie nu van die kleine fietskontjes na zoveel kilometers ?
    Toppertjes !

• 08 Juni 2007 - 22:37

Dick Van Bruchem:

Alles gelezen tot nu toe en met veel interesse.Ontzag voor jullie prestatie!Wat een kuiten moeten die meisjes inmiddels wel hebben. En het wordt nu pas echt werken.(mannenwerk?). Slimme mannen toch die niet bij slecht weer rijden.Ik denk dat ze ook wel stiekum een motorretje in de naaf hebben.Maar het is ontzettend leuk jullie zo te volgen.Al jullie foto's staan al in een dia-show.Zijn er inmiddels 56.We fietsen hier wel weer verder in onze vlakke polder.Erg benieuwd naar de volgende dagen. En knijpen in die remmen he!

Veel succes en plezier!
    Dick

• 09 Juni 2007 - 17:03

Rie En Gerbrand:

Hallo Marja en Ina enz.
    Wat fijn dat jullie zo ver zijn en dan alleen maar 1 lekke band. We missen je wel, want door de drukte van de thuisblijvers zien we bijna niemand meer.Maar als bij jullie alles goed gaat dan gaat het hier ook goed.Moeder Rie heeft het wel eens een dag moeilijk, maar ze komt elke keer weer terug. Morgen naar de bloedprik voor het ijzer. Zuurstof hebben jullie in ieder geval niet te kort; jullie gaan maar door. Hou dat nog vol en tot over 8 weken. Hou vol en tot weerzien in Zaandijk. Vader en moeder Bloem

• 09 Juni 2007 - 19:43

Joop En Maarten:

Lieve Marja, Ina en Lucia,
    Wat fijn dat het goed met jullie gaat. Dat steeds sterker worden (zoals jij door de telefoon tegen mij zei) heeft nog gevolgen! Wat dat zal zijn? We zullen het hopelijk over ....... weekjes zien.
    Hier alles oke. M had een goede verjaardag- veel visite en post - leuk hoor! Het ga jullie goed, geniet van gezondheid en vrijheid. Liefs je Moeder en Maarten.

• 10 Juni 2007 - 13:15

Herman Meester:

Beste Babes,

Wij hebben jullie ontmoet op de oude brug in Cahors. Jullie op de fiets, wij wandelend en varend langs de Lot. Je kunt er prachtige wandeltochten maken. De combinatie van wandelen en varen werkt perfect. We zullen de foto's van jullie op de site zetten. Door het slechte weer was de Lot de laatste dagen onbevaarbaar en hebben de boot moeten achter laten in St. Cirq Lapopie (mooiste dorp van Frankrijk??). Zijn nu weer in Nederland.
    Nog veel sterkte op jullie ontdekkingstocht.

Herman Meester

• 10 Juni 2007 - 18:24

Jan En Leni Kelder:

Fantastisch, die reis van jullie !Wij weten wat of jullie zien,wij zijn daar ook geweest, (met de auto)VEEL MAKKELIJKER! Bericht geschreven met je eigen oude computer !Doe je best Babes en vooral Ina !!!!!!!

• 11 Juni 2007 - 20:17

Jolanda Lansdaal:

Wauw wat een verhalen en wat een foto's. Zet 'm op! Ik sluit me aan bij andere lezers, met de auto gaat het makkelijker, maar dan oogst je ook minder bewondering! Succes met de collen!
    Jolanda

• 13 Juni 2007 - 11:23

Herman En Helen:

wij volgen jullie fantastische prestatie vanuit de vlakke Algarve (P)vergeleken bij jullie hooggebergte. Onzet stand is pas 400 km na 7 dagen. We zouden er heel wat voor over hebben jullie te vergezlen, maar wellicht missen we de juiste fietsconcitie. En zeker de tijd.

Veel sterkte en niet teveel kuitenbijters meer. Groeten,

Helen & Herman uit Tavira, vlak bij de Spaanse grens.

• 21 Juni 2007 - 09:19

Marielise & Margaret:

Wauw we zijn trots op jullie (en erg jaloers natuurlijk ook) Wat een superleuke prestatie. Lucia heel veel succes met het 'extra bonus' stukje. Geniet ervan en kom heel terug!

• 30 Juni 2007 - 16:37

Joachim Gassner:

Hallo Ihr Drei

Ich bin zwischenzeitlich wieder zuhause in
    Deutschland angekommen. Bin vom Cap Finisterre aus noch 4 Tage an der Küste entlang gefahren und hatte dann auch schönes Wetter, sodaß ich im Atlantik baden konnte.

Ich hoffe, daß Lucia noch gesund bei Euch angekommen ist; konnte Ihr leider bei der defekten Bremse nicht helfen.

Ich wünsche Euch noch einen schönen Urlaub und vielen Dank für die Karte, die Ihr mir geschickt habt.

Wenn Ihr mir eine E-mail-Adresse schickt, kann ich Lucia noch ein schönes Foto von Finisterre schicken.

Icvh wünsche Euch eine gute Zeit und vielleicht sehen wir uns einmal wieder irgendwann - irgendwo und denkt daran:

wo ein Camino (Weg) endet, da beginnt auch immer ein neuer Camino

U L T R E I A